Povjerenje u digitalnom dobu

Povjerenje u digitalnom dobu

Studija NYU Sterna i BlaBlaCara otkrila da onima koje poznajemo samo preko interneta vjerujemo gotovo jednako kao prijateljima.

Studija provedena na više od 18.000 ljudi diljem Europe otkriva kako se u online zajednicama gradi povjerenje.

Tehnologija i internet zaslužni su za nevjerojatne promjene u tome koliko i kako si ljudi međusobno vjeruju, pokazala je studija koju su napravili američko sveučilište NYU Stern i BlaBlaCar, najveća svjetska zajednica za dijeljenje prijevoza.  

Dolazi doba povjerenja, naziv je izvješća koje potpisuju Arun Sundararajan, profesor NYU Sterna i Frederic Mazzella, osnivač BlaBlaCara, a koje sažima informacije dobivene istraživanjem nad 18.289 ljudi koji dijele prijevoz u 11 europskih zemalja čiji je cilj bio razumjeti kako pojedinci vjeruju jedni drugima i prije nego se upoznaju uživo.

“Digitalno povjerenje je za međuljudsko povjerenje ono što je otkriće telefona bilo za komunikaciju među ljudima. Telefon je odjednom omogućio trenutnu komunikaciju s bilo kime, jednako tako digitalno povjerenje omogućuje da trenutno spoznamo nečiji ‘kapital povjerenja’. Digitalno doba mijenja povjerenje – njegov doseg i trenutnu dostupnost”, kazao je Mazzella.

Povjerenje kod dijeljenja prijevoza

Zapanjujuće otkriće istraživanja jest da ispitanici više vjeruju pojedincima s ispunjenim profilima, a s kojima su se ‘upoznali’ samo online nego susjedima i prijateljima, a gotovo jednako kao prijateljima i obitelji.

Ispitanici potpuno vjeruju…

94% – članovima obitelji

92% – prijateljima

88% – članu BlaBlaCara s ispunjenim profilom

58% – kolegama

42% – susjedima

16% – kontaktima na društvenim mrežama  

Rezultati studije, znači, pokazuju da online platforme omogućavaju graditi međuljudsko povjerenje na globalnoj razini na dosad nezabilježen način. Međusobna povezanost i digitalno povjerenje omogućavaju pojedincima da na internetu skupljaju ‘kapital povjerenja’ koji nastaje kombinacijom ispunjavanja profila informacijama o sebi i ocjena koje dobivaju od drugih pojedinca s kojima su imali jednokratnu interakciju.  

Kao rezultat toga, danas možemo procijeniti da netko zaslužuje naše povjerenje samo pregledom njegovog profila i ocjena drugih korisnika, bez potrebe da ga upoznamo uživo. Te promjene znače da su pojedinci sad u središtu ‘mreža povjerenja’ što otvara neizmjerne mogućnosti međusobnog povezivanja i suradnje putem interneta, na puno većoj razini od samo internet kupovine – ljudi koji se nikad nisu upoznali međusobno si vjeruju i kad je u pitanju zajedničko putovanje ili puštanju nekoga da boravi u njegovom domu.

Nadalje, istraživanje je pokazalo da se povjerenje stečeno u jednoj zajednici prelijeva na druge i ima pozitivan učinak na cjelokupnu ekonomiju dijeljenja. Gotovo polovica ispitanika (48%) kaže kako ih je dijeljenje prijevoza učinilo otvorenijima prema drugim ljudima. Također, oni koji su isprobali  dijeljenje prijevoza tri puta češće koriste i druge platforme ekonomije dijeljenja.

“Digitalno povjerenje olakšava interakcije visokog rizika u stvarnom svijetu. To povjerenje je infrastruktura budućnosti koja će sljedećim generacijama biti izvor preklapanja digitalnog i stvarnog svijeta. Ono pojedincima daje moć, preoblikuje načine na koje smo povezani jedni s drugima i promijenit će način na koji će se neke gospodarske aktivnosti odvijati u sljedećim desetljećima”, kazao je Sundararajan.

Autori predviđaju da će s osnaživanjem povjerenja koje pojedinci imaju jedni u druge kroz uspješne gospodarske i društvene aktivnosti s online poznanicima rasti i općenita razina povjerenja u društvu. Stoga najavljuju dolazak novog doba koje nazivaju Doba povjerenja (Trust Age).

Za više informacija, na ovom linku  je dostupno cjelokupno izvješće The Trust Report.

By using our website, you accept that we use cookies to perform analytics and produce content & ads tailored to your interests. Read our policy on cookies usage

Offer a ride